Monday, December 28, 2009

MAJLIS WALIMATUL URUS ABOB - HALEENA

Salam,

Dicadangkan sempena Majlis Walimatul urus Abob-Haleena pada 1&2 Jan 2010 ni AlBajuri dikehendaki hadir dengan pakaian seperti berikut :

1hb Jan 2009 (malam) : Baju Melayu lengkap
2hb Jan 2009 (siang) : Baju Batik (kalau boleh ikut konsep warna hitam-pink - kalau tak ada - janji batik.

Diharapkan agar semua yang berkelapangan untuk hadir sama memeriahkan majlis tersebut dan berperanan sebagai tuan rumah mewakili Paman Wan dan Ucu Pah melayan tetamu. Anggaplah majlis tersebut sebagai Majlis AlBajuri.

Jumpa disana...............

19 comments:

RAIA said...

ala... nak bangkang boleh tak...? dan nak bagi cadangan lain...

saya nak bangkang baju batik pakai hari jumaat(sebab ramai yang da pakai hari khamis kat opis..hahaha..lagipun kan susah gosok..;)

saya nak cadang:
jumaat petang,awok tunang:
sesapa yang teringin mengikuti tema, pakai semula uniform masa wedd iffah.. (sebab tema awok putih+green turqoise-menghampiri ijau petronas)

jumaat malam:
baju melayu lengkap atau baju batik (kasik can nampak macam wakil rakyat sket...)
kalau ada warna pink/itam lagi cantekkk...

sabtu siang :
MESTI pakai baju/seluar/kain yang sopan sesuai majlis BERUNSUR WARNA PINK DAN HITAM. (tapi kalau nan ado, nak buek cam no)

sekian.
sekiranya ada bantahan sila bawa ke depan.

farahadriza said...

saya ikut saja. btw, majlis awok petang pukul berapa ?

RAIA said...

akak,
awok event :
2.30pm rombongan pihak lelaki sampai.

mubin said...

Su... mlm sabtu kondangan tu betol la pakai baju melayu (kalau bole semua pakai baju melayu), cuma tambahan baju melayu petang jumaat. Yang hari sabtu tu pakai batik ok ape... aku bukan org gomen.. he he..

anyway.. ko buat posting pembetulan ekk..

Orang Luar said...

Salam buat semua, sedikit nak mencelah..... jgn baju warna jadi ukuran, hati & jiwa yg suci, keikhlasan tu yg penting.... kalu dtg dok nak buang masa & hati tak hepi, tak gune jugak... baik gi layan konsert free tahun baru.....betoi tak..... pakai je la apa yg sesuai...... jgn menjolok mata je.... jaga maruah kita, jgn selalu hentam tak bertempat.....nanti susah nak jaga hati sendiri kan....

Yunus Badawi said...

lepas baca komen "orang luar" mungkin saya datang pakai t-shirt aje. Janji ikhlas hehehe

Anonymous said...

pada pandangan saya, tak salah nak adakan tema kaler pakaian pada hari tersebut..kita saja nak suka2..takde paksaan pun..terpulang pada masing2 la..saya rasa..sy nak ikut tema..bukan apa..saja suka2..kebetulan ader baju yg bersesuaian..kenapa tidak??

p/s:suka berkumpul ngan sedara mara...

Unknown said...

Salam..
Pakai ikut tema boleh,tak pakai pun boleh..tak jadi masalah rasanya,tapi nikan majlis keluarga,apa salahnya kita pakai..kan elok..betul,kena datang dengan ikhlas..tapi jika datang ikhlas tapi terpaksa pun tak guna juga...jgnlah jadikan benda-benda remeh-temeh ni satu isu pula..kan kita ni 1 Al-Bajuri...Rasanya pakailah ikut tema..cantik sikit nampak majlis tu...

Anonymous said...

amendanya nak kata persatu.... piiirrahhhhh..... baju cantik,ceria, bersih, tapi hati karat, keladak , kotor... buat hapa........ tak malu ke? dok ampu sana ampu sini.... YB , shirt kulit kerang digalakkan....

Anonymous said...

masyaallah..dah la tu..jgn dipanjangkan lg hal kecik nie...cukup2 la..sedih aku nak baca..tolong jgn jadikan blog ini sebagai tempat nak menghentam...
aku rasa ini keje org luar..bkn warga AB..dia nie saja nak memecah belahkan kuarga kita...Ya Allah..jauhkanlah kami drpd mereka2 yg berhati busuk..
P/s: aku sayang AB

Anonymous said...

tu la korang..... tegur sikit tak boleh..... tapi kalu tegur org lain, hentam org lain.... korang tak pun pikir akibat kan..... setidak2nya, kita boleh sedar bukan kita ni sempurna sgt..... lain la... kalo terer sangat....huhuhuhuhu

Anonymous said...

kalau anda di pihak yg benar..sila tampil ke hadapan..buat apa nak malu..orang yg pengecut jer berani menghentam kat blkg..takut utk bersuara di dpn..memang kita nie tak sempurna..tp buatlah sesuatu dengan bermaruah..adeh...payah kalau semua manusia kat dunia macam nie..

-yah-
(aku yg berani tulis nama!)

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Salam,makin panjang pula komen ni,maaf bukan nak menyibuk..dan bukan nak memandai..tp saya tpanggil kerana saya ahli keluarga AL-BAJURI..bila keluarga ni kena serang,saya tidak teragak2 untuk membela..dah jadi tanggungjawab saya,BUKAN bodek..kpd yg tak bernama tu,apa salah kami?Cuba beritahulah.Oleh kerana anda tidak puas hati dengan seseorg jgnlah anda jadikan keluarga ni sebagai mangsa..Kami juga bukanlah jenis yang suka membodek2..dan bukan juga kami ni tak boleh ditegur.Selama nipun kami ditegur,dikritik tapi Alhamdulillah kami terima..mungkin anda tak boleh terima kotBukan nak keruhkan suasana,tp nampak sangat anda ni menangguk di air yg jernih..kami akui kami tak sempurna manapun,jadi sama-samalah perbetulkan..kita ada cara tsendiri,bawa2lah berbincang..ni tak..jgn ingat saya tak tahu sapa anda,dunia IT ni mudah aje..tp saya takmahulah dedahkan identiti anda..nanti anda malu sendiri.anda dah dewasa..boleh fikirkan..Mungkin keluarga ni tak penting bagi anda,tapi bagi kami ianya sangat penting,jika anda rasa tak layak,jadi lebih baik anda DIAM dan TERUS DIAM,anda tak sakit hati,kami pun tak sakit hati,kan lebih elok...
Sokong YAH,beranikanlah diri ye..jgn berani hentam org je..saya tahu anda .....Allah pun tahu...
Maaf semua..komen ni agak panjang,tapi saya tegaskan,bahawa KELUARGA AL-BAJURI ADA MARUAH dan HARGA DIRI!!

wassalam
*jika YAH berani tulis nama,saya BERANI pamerkan foto saya,email saya: zam3585@yahoo.com)

mubin said...

ALBajuri, biarla mangkok2 ayon tu membebel, yang penting sesama kita dah faham apa yg tersirat & tersurat dlm setiap posting kita ni (untuk kita ajer...). kalau mangkok ayon tu betul2 org luar, jgn salahkn dia kalau dia bebal pasal persefahaman dalam AlBajuri, kalau dia sebhgn dari AlBajuri tp masih tak nak faham dan masih anggap dia org luar, lg la bebal...!!. dah lah..., meh kita rewang umah ucu

hamba allah said...

yaallah ape dah jadi ni melaratlah pulak subahanallah,walhamdulillah,walaillahaillah,walallahuakbar.

sham said...

biasalah, orang melayu memang tak sah kalau takde perasaan dengki dan irihati...apa yang sham nampak..'orang luar' tu munkin tak berapa senang dengan keakraban, sifat kerjasama dan silraturahim didalam keluarga al-bajuri, munkin berniat hendak melaga-lagakan ahli sesama albajuri supaya berpecah....pada pandangan sham, jangan dilayan sebarang tohmahan, cemohan yang tak berasas...lagi dilayan, lagi menjadi...yang penting kita tau apa yang kita buat selama ni makin mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan didalam al-bajuri...

♥Syamelia♥ said...

tolonglah... tolong... tolonglah.....

blog ini dicipta untuk menyatu-padukan ahli keluarga AB... bukan untuk berentam!!!!

blog ni is open 2 evry1 2 read n drop n drop comment... regardless org 2 AB atau sebaliknya... tp at lis, nyatakan identiti anda... nickname pun kami terima...

every1 is welcome... but,if u x like us, n ada niat sebaliknya... u may as well don't drop by... n leave us alone...

kami bukan xleh terima teguran.. in fact kami amat menghargai teguran 2 make us better... tapi camner nak terima teguran dari org yang kami x kenal pun sapa...

-enuff said-

Anonymous said...

... musuh jgn dicari!... en anonymous, saya cadangkan 'enchek' dengar / layan / hayati lagu cromok - 'i don't belong here'.
-azhan-