Tuesday, June 8, 2010

Tahniah..akhirnya...ALUMNI ESQ juga...

(Tahniah azhan hj.mashod..anda kini alumni ESQ...)

(apabila 3 adik-beradik bergabung...tentu arwah bangga)

24 comments:

azhaN said...

PAGI! thnx Uji. sedikit demam lepas training. ye lah, nabi pun terus berselimut / menggigil selepas menerima wahyu pertama... Re-charge, anyone? ada satu lagi training - ESQ Parenting on Oct.-10. Angkatan 1 oleh Dr. Ary.

Hj.Zawalajam Hj.Mashod said...

sama2..Thanks juga buat Paman Zabir,kerana mengenalkan ESQ kepada diri ini..

Anonymous said...

Aslkm.Achon,Azhan dan Ujie.Syukur pd Allah anda semua terpanggil dan dipilih menyertai ESQ.Jadikanlaa ia sebagai panduan untuk melayari hidup harian dgn penuh penghayatan dan berterusan.Jgn lupa pula berkongsi sama dengan isteri dan kerabat yang lain.Banyak ujian akandi tempuhi untuk cemerlang dalam dlam hidup di dunia dan sediakan bekal utk akhirat,tapi,cekal,istiqamah dan redha pada Allah,insya Allah akan mendapat rahmat dan hidayah Allah.Amin.Salam 165 YDP.

EILA said...

alhamdulillah..lama dah teringin nak pegi..ader rezeki, insyaallah saya akan menyusul.

Anonymous said...

cari ilmu biar berguru..... elok la beriman & beramal.... jauhi sifat.... " wa ampu sana- wa ampu sini" moga berjaya.... jgn beramal tapi tak berilmu. buat biar ikhlas... jgn ngikut je.....konon nak buat contoh, tapi benci bagai nak rak!! pastu nothing... ada gak tau jenis camni...

Anonymous said...

Alhamdulillah..terima kasih diatas komen "anonymous".Semoga Allah memberikan KAU hidayah suatu hari nanti.

Hj.Zawalajam Hj.Mashod said...

Anonymous,bercakap memang sedap dan mudah..apatah lagi bercakap TANPA guna akal dan fikiran.Kau tahu ke apa yang tersurat dan tersirat dalam hati kami?Wah!Hebat!Tentu kau terus ke syurga tanpa dihisab..Ye lah,kau boleh baca semua perihal orang.Ok,kau ambil cermin dalam bilik kau dulu..tengok diri sendiri dulu,pastu kau komen...
Ampu sana,ampu sini..siapa ye..kami atau kau..setahu akulah,keluarga aku TAK pernah susahkan orang lain dalam meneruskan kehidupan kami adik-beradik,Kau mungkinlah..aku tahu..BENCI..ehh..sapa yang benci sapa ni..aduhai..kau yang letakkan diri kau agar kau dibenci,bukan kami..Kau harus tahu,kita hidup kat dunia ni sementara sahaja,mungkin jap lagi,esok,lusa kita dah tiada..

Hj.Zawalajam Hj.Mashod said...

sudahlah..lagi banyak aku layan kau,lagi banyak aku dapat DOSA.sia-sia sahaja layan kau ni..aku serta yang lain akui tak sehebat kau.ikhlas atau tidak segala perbuatan atau perlakuan kami HANYA ALLAH yang Maha mengetahui.
Apa pun,aku minta maaflah atas komen-komen aku tu tadi,aku kena pertahankan HAK keluarga aku,janganlah sewenang-wenangnya mengeluarkan statement yang tidak masuk dek akal.

azhaN said...

Salam. Saya dengan rendah diri mencadangkan En. / Cik. / Puan / Tan Sri / Dato' Sri / Tun 'Anonymous' untuk mengikuti latihan ESQ165 ini. Bak kata Dr. Ary,..."...hidayah datang dari ALLAH. Tak semua 'keluaran' ESQ mampu mempraktikkan apa yang didapati dalam masa 3 hari ini. kerana ilmu 165 sebenarnya telah pun anda pelajari, sewaktu anda masih kecil, barangkali. KALAU MASIH ADA SIFAT2 MAZMUMAH DALAM HATI barangkali, saya cadangkan mengikuti kursus2 lanjutan seperti MCB, SC2 dll..."
kalau tidak cukup wangnya, tanamkan niat dan mengumpul. Kita akan ditanya di akhirat kelak, "untuk apa, ke jalan mana dibelanjakan wang yang kita dapat". Bagi kes saya, Alhamdulillah isteri saya mengumpul wang untuk saya juga dapat mengikuti kursus basic ini. Tepuk dada, tanya selera. Ampun maaf andai terasa sakit hati dengan apa yang saya tulis ini. i rest my case. Salam.

Anonymous said...

Salam utk "Anonymous". Terima kasih atas pandangan anda. Tinggi sungguh "ILMU" anda walaupun bunyinya macan orang yang KECEWA dan bercakap melalui PENGALAMANYA.... Semoga ALLAH merahmati anda.

Anonymous said...

bagus la tuh.... pandai nak komen, bau je acah....sikit..ok la tu...

Unknown said...

terima kasih "A....."

Anonymous said...

en azhan, hj awal.... yg korang ni marah2 penuh emosi ngan saya ni ngapa.... ke korang jenis tak boleh di tegur.... sure lagi hebatkan darjat memasing... tahniah la.....salam hormat dari aku........ maaf la atas salah
& silap.... yg buruk semuanya draku & yg baik2, indah2, molek2 semua dr korang...Assalamualaikum...

Anonymous said...

haha.. si anonymous sudah marah! hahaha. pengecut, dayus, 'roti kosong' (takde telo). kacau blog org lagi. rasakan

azhaN said...

Pembetulan tuan Anonymous. Bukan marah, tapi menegur... Tiada kena mengena dengan darjat masing-masing. Yang baik2 datangnya / diilhamkan semuanya oleh pencipta kita. Kitakan hambaNya? Dimana keikhlasan kita...? Dimana santun kita kalau asyik nak 'mengata' / 'mencerca' orang tanpa memberitahu, siapa diri kita sebenarnya. Well, pointing one finger, 3 others pointing back...

Hj.Zawalajam Hj.Mashod said...

kesabaran ada batasnya wahai saudaraku.dari awal dulu saya dah katakan,bahawa jgn asyik nak cari kesalahan atau perkatakan sesuatu tentang keluarga kami ini,dan jgn cuba utk menghuru-harakan keluarga.dah komen kat ruang yang saya publish ,jadi sebagai ahli keluarga,adalah BAIK saya bersuara,saya tak pernah nak cerca awak.Tak salah nak komen apa pun,TAPI harus ingatlah,kami ada HATI dan PERASAAN,bahkan SEMUA ahli keluarga AL-BAJURI pun ada hati dan perasaan seperti anda.Jgnlah kerana nyamuk seekor awak bakar kelambu..isshh..tak elok tu..bahaya!seperkara lagi,bukannya saya tak kenal awak,saya kenal..awak memang rapat dengan kami SEMUA.Tapi saya berjanji dengan diri saya,TAKKAN dedahkan identiti awak..Dunia IT ni mudah..Ada fikiran,gunakanlah,mana yang baik dan mana yang buruk..dikesempatan ini juga,saya pohon maaf sekiranya awak marah,tapi jika kita taknak kena marah @ maki hamun,jgnlah buat org marah.Kita ni manusia biasa aje kan,Allah maha mengetahuinya,tak didunia,diakhirat...dapat juga balasannya.So,berpada2lah..dan jgnlah tak letak nama jika anda komen tu..berani kerana benar.k,salam

Anonymous said...

hj awal.... skrg ni susah nak jumpa nyamuk, mungkin tmpt sedara masih byk lagi.... jagi sama-sama la berkelambu demi kebaikan, jgn dibakar.... itu pencemaran.

Hj.Zawalajam Hj.Mashod said...

SALAM..ANONYMOUS,
BETUL,MUNGKIN DITEMPAT ANDA NYAMUK TIADA LAGI,TEMPAT SAYA MASIH ADA LAGI,MAKLUMLAH KAWASAN KAMPUNG..MAKA TAK HAIRAN LAH HAMPIR SETIAP MINGGU TEMPAT SAYA AKAN DISEMBUR OLEH KEMENTERIAN KESIHATAN.NYAMUK JIKA TAK TERKAWAL,AKAN MEMBAWA MUDARAT KEPADA KITA,DAN ADAKALA MEMBAWA MAUT,JADI SEBELUM BERLAKU SEBARANG PERKARA YANG TIDAK DI INGINI,ADALAH LEBIH BAIK MENCEGAH DAHULU.
MAKA,MARILAH SAMA-SAMA KITA MENJAGA KEBERSIHAN...

Anonymous said...

Kpd Hj Zawal dan Azhan,lain kali orang macam tu jangan layan langsung,buang masa dan ganggu keheningan dan kewarasan kita.Semoga Allah beri hidayah kepadanya utk jangan provoke orang tak tentu pasal.Salam YDP.

Mieds said...

Saya setuju dengan pandangan YDP, orang mcm ni jangan dilayan sbb dia lebih suka kalau kita marah, dan akhirnya kita juga akan jadi seperti dia ( macam orang hilang akal )

Anonymous said...

hahaha akulah pengacau roti kosong hahahah

Anonymous said...

Saya setuju dengan pandangan YDP, orang mcm ni jangan dilayan sbb dia lebih suka kalau kita marah, dan akhirnya kita juga akan jadi seperti dia ( macam orang hilang akal )

Anonymous said...

emmmms... peciter korang semua, moga sihat walafiat hendaknya..... dah tau team mana yg bakal ke final World Cup 2010 ni tak ? brazil ke Italy....thanks...PYD

Anonymous said...

world cup menda.... sotong paul kata, sure Spain........ ESQ Haram (berita hairan)