Sunday, December 20, 2009

Alhamdulillah...

Syukur alhamdulillah,berkesempatan juga diri ini serta keluarga hadir ke rumah Embah Mail dan Embah Gayah pada petang tadi,walaupun terlewat sedikit,namun sewaktu ketibaan kami,acara baru sahaja dimulakan.Bukan apa,semalam aku berada di rumah mertua aku..ada kenduri doa selamat sedikit..
Sedar tak sedar,sudah 50 tahun usia perkahwinan mereka ini ye.Alhamdulillah,BAHAGIA hingga ke anak cucu..keintiman pasanga ini memang tidak dapat dinafikan..
Majlis berlangsung jam 2.00 hingga 5.00 petang.alhamdulillah juga cuaca amat mengizinkan,selain dari aku sekeluarga,dari pihak Al-Bajuri,E'pong dan isterinya juga turut hadir.
Ramai juga kenalan dan sahabat handai kedua-dua pasangan yang diraikan ini hadir.Menu pun banyak..Pada majlis ini juga,Embah Mail sempat bercerita tentang sejarah detik-detik manis berkenalan dengan Embah Gayah..
Dikesempatan ini,sempat juga aku merakamkan foto-foto untuk tatapan kita bersama.
Kepada Embah Mail dan Embah Gayah,Selamat menyambut ulangtahun yang ke 50 tahun aku ucapkan..

(bacaan doa sedang dibacakan oleh Imam 1 masjid as-Syarrif,Telok Datok)
(antara sahabat serta jiran yang hadir)
(ni hadiah untuk embah ke atau cabutan bertuah..renung-renungkanlah)
(ucapan dari embah mail)
(antara juadah yang menjadi tumpuan)
(sesi menyuap kek...)
(antara warga AB yang hadir)

No comments: