Tuesday, January 1, 2013

KHAS BUAT TOK ABIN & ISTERI


Ya Allah, kami bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh Tok Abin bersama isteri sehingga kesaat ini. Kekalkan lah nikmat Mu ini keatas mereka dan jadikan lah mereka berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.

Ya Allah, Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepadamereka, yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro, yang Kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra dan yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah, andai semua itu tak layak bagi mereka, Maka cukupkanlah permohonan mereka dengan redha-Mu. Jadikanlah mereka suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan mereka dengan menjadikan perkawinan mereka ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan mereka kepada sunnah Rasul-Mu.

Ya Allah…indahkanlah rumah mereka dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah mereka dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi mereka dengan amal soleh yang Engkau redhai. Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.

Ya Allah…damaikanlah pertengkaran di antara mereka, pertautkan hati mereka, dan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan keselamatan. Selamatkan merekai dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan mereka dari keburuk yang tampak dan tersembunyi.

Ya Allah…berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.

WARGA Keluarga Al-Bajuri MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT HARU ULANGTAHUN PERKAHWINAN KEPADA YDP & ISTERI...

No comments: