Wednesday, December 31, 2008

Palestine Relief Fund

“Barangsiapa dari kalangan kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah ia mengubah kemungkaran itu dengan tangannya. Andai tiada keupayaan, maka lakukan dengan lisannya. Andai tiada juga keupayaan, maka lakukan ia dengan hatinya. Dan demikian itu adalah selemah-lemah iman” “ Muttafaq ‘alayh

Pertama sekali maaf, tetapi izinkanlah saya mengambil ruang ini sedikit untuk cuba membantu keluarga/saudara Islam kita di Palestin. InshaAllah luangkan masa sedikit :)

Palestine Relief Fund

MERCY Malaysia appeals to the public to donate to the PALESTINE RELIEF FUND

MERCY Malaysia has initiated an emergency response assessment team on the 30th December 2008 to Egypt in response to the humanitarian crisis resulting from the Israeli attacks on the Gaza Strip, which has killed more than 300 people and wounded more than 1,500 people.

The team, aimed at conducting a rapid assessment of the humanitarian needs, will be led by MERCY Malaysia President Datuk Dr. Jemilah Mahmood and EXCO Member Norazam Ab Samah.

We appeal to concerned Malaysians to send in cash donations.

MERCY Malaysia's basis of assistance to the beneficiaries relies on the support and generosity of individuals such as you to contribute to the PALESTINE RELIEF FUND.

It will support our efforts to procure emergency surgical kits, additional medicine and hospital equipment which will be channeled to the affected communities in Gaza.

PALESTINE RELIEF FUND

Cheque payable to MERCY MALAYSIA
CIMB Account No : 1424-000-6561053

Dalam pada kita bergembira menyambut tahun baru (1430H / 2009) , saudara Islam kita di Palestin menghadapi kepayahan yang amat sangat. Saya menyeru keluarga AB sekalian untuk memanjatkan doa serta jika boleh, solat hajat untuk menyelamatkan umat Islam di sana dari terus disiksa oleh Israel. Saya juga mengalu-alukan sekiranya ada warga AB yang berkemampuan menderma untuk menyokong usaha MERCY Malaysia yang akan ke Gaza pada malam ini untuk tujuan menyalurkan bantuan kemanusiaan.

Semoga Allah membantu umat Islam di seluruh dunia dari terus sengsara! Fi amanillah.

No comments: