Tuesday, August 9, 2011

Sinar Ramadhan-Syawal 2011


Assalammualaikum wbt,
Diharapkan agar warga KAB sihat sejahtera dan senantiasa berada dibawah lindunganNya..Insya Allah..dan diharapkan agar warga KAB dapat menjalankan ibadah puasa di dalam bulan yang penuh barakah ini..
Seperti saban tahun,YDP KAB,akan mengadakan satu majlis "sinar Ramadhan-Syawal"di mana YDP serta keluarga akan menyampaikan sumbangan kepada golongan fakir miskin serta golongan yang memerlukannya.
Dari Hakim bin Hizam r.a katanya:

”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.” (al-Bukhari)


Majilis tersebut akan diadakan pada 20 Ogos 2011 bermula jam 10:00 pagi,bertempat di ZETCOM BUSINESS CENTRE,seluruh warga KAB yang berkelapangan adalah dijemput hadir dan kepada yang mempunyai baju F1 KAB (warna HIJAU),adalah amat dialu-alukan untuk memakainya.


Pada sebelah petangnya pula,mesyuarat ahli keluarga akan diadakan dan majlis berbuka puasa turut diadakan di kediaman Tuan Hj. Kamat.


No comments: