Saturday, June 30, 2012

Rindu..serindu..rindunya....


Ayahanda YDP KAB,mengetuai bacaan Tahlil ringkas
 Dari Ibnu ‘Abbas, Rasulullah SAW. bersabda, “Sesiapa yang berniat untuk berbuat kebaikan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan (pahala) yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan untuknya 10 hingga 700 kebaikan, bahkan boleh lebih banyak lagi. Sesiapa yang berniat untuk berbuat kejahatan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan 1 keburukan (dosa) untuknya.” (HR Bukhari & Muslim)
Di dalam bulan Syaaban ini kita digalakkan untuk membuat seberapa banyak amalan yang baik,kerana di bulan ini merupakan bulan "latihan" kepada kita sebelum tibanya bulan Ramadhan yang akan muncul tidak berapa lama lagi.
Keluarga Al-Bajuri,melalui Biro Agama.Biro Kebajikan serta Biro Rewang telah bersepakat untuk mengadakan satu program yang cukup baik sekali,iaitu Program Gotong-Royong Perdana 2012.
Maka,pada tanggal 30 Jun 2012,bersamaan 10 Syaaban 1433H,bertempat di Tanah Perkuburan Islam Kampung Olak Lempit,warga KAB seawal pagi telah berkumpul di situ bagi melaksanakan tugasan yang mulia ini.Alhamdulillah,penyertaan warga KAB sepanjang program ini amat menggalakkan,dari yang kecil hinggalah yang dewasa,masing-masing tidak melepaskan peluang merebut ganjaran pahala dengan melakukan kerja-kerja pembersihan sekitar kawasan tanah perkuburan Keluarga Al-Bajuri.
(untuk foto penuh klik pautan :KOLEKSI FOTO KAB 2012 )
Memulakan tugasan

Kasih seorang anak..
Kasih seorang isteri

No comments: